5,19 zł
8,79 zł
Informacja o ochronie danych FENIKS Sp. z o.o. - EKOPODPALKA.PL
Polityka prywatności Feniks Sp. z o.o., ul. Kościuszki 25, 59-140 Chocianów, NIP: 691 247 30 10, tel.: +48 76 818 50 06, e-mail: sprzedaz@ekopodpalka.pl. :
Ochrona danych jest kwestią zaufania, a Państwa zaufanie i ochrona Państwa prywatności są dla nas ważne. W związku z tym my, FENIKS Sp. z o.o. ("FENIKS Sp. z o.o." i/lub "my" i/lub "podmiot odpowiedzialny"), informuje Państwa w poniższych informacjach o ochronie danych oraz o przetwarzaniu danych osobowych prowadzonym przez nas w naszym sklepie internetowym zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej RODO) i ustawą z dnia 10.05.2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2018.1000).
Prosimy o dokładne zapoznanie się z naszą polityką prywatności. Jeśli masz jakiekolwiek pytania lub uwagi dotyczące naszej polityki prywatności, skontaktuj się z nami pod adresem sprzedaz@ekopodpalka.pl
Nazwa i dane kontaktowe administratora danych
Niniejsze oświadczenie o ochronie danych ma zastosowanie do przetwarzania danych przez
FENIKS Sp. z o.o., ul. Kościuszki 25, 59-140 Chocianów, NIP: 691 247 30 10 (POLAND)
tel: +48 76 818 50 06
e mail : sprzedaz@ekopodpalka.pl
1. Cele przetwarzania danych, podstawy prawne i prawnie uzasadnione interesy realizowane przez administratora lub stronę trzecią oraz kategorie odbiorców
Poniżej przedstawiamy szczegółowo procesy przetwarzania danych, za które jesteśmy odpowiedzialni, uporządkowane według celów przetwarzania danych i kategorii odbiorców.
Ustanowienie, wykonanie lub rozwiązanie umowy
Na naszych stronach mają Państwo możliwość zamawiania naszych produktów online.
Przetwarzanie danych przy zawieraniu umowy
Jeśli zarejestrują się Państwo na naszej stronie www.ekopodpalka.pl lub zawrą z nami inną umowę, będziemy przetwarzać dane wymagane do zawarcia, wykonania lub rozwiązania umowy z Państwem. Obejmuje to:
- Imię, nazwisko
- Faktura i adres dostawy
- Adres e-mail
- informacje dotyczące rozliczeń i płatności
- Data urodzenia
- Numer telefonu
- Informacje o złożonych zamówieniach
Podstawą prawną jest tu art. 6 ust. 1 lit. a) i b) RODO, tzn. przekazują nam Państwo dane na podstawie odpowiedniego stosunku umownego (np. zarządzanie Państwa kontem klienta/użytkownika, realizacja umowy sprzedaży) między Państwem a nami. Jesteśmy również zobowiązani do przetwarzania adresu e-mail w przypadku zakupu za pośrednictwem naszych stron internetowych/aplikacji ze względu na wymogi prawne w polskim kodeksie cywilnym (KC) w celu wysłania elektronicznego potwierdzenia zamówienia (art. 6 ust. 1 lit. c) RODO).
O ile nie wykorzystujemy Państwa danych do celów reklamowych (patrz poniżej), to dane zebrane w celu realizacji umowy przechowujemy przez czas trwania umowy, jak również do momentu wygaśnięcia ustawowych lub ewentualnych umownych praw gwarancyjnych i rękojmi o. Po upływie tego okresu przechowujemy informacje wymagane przez prawo cywilne i podatkowe dotyczące stosunku umownego przez okresy określone przez prawo. W tym okresie dane te będą ponownie przetwarzane wyłącznie w przypadku kontroli organów podatkowych oraz w celu realizacji ewentualnych roszczeń.
Następujące przetwarzanie danych jest również konieczne do realizacji umowy kupna za pośrednictwem naszej strony internetowej.
Państwa dane dotyczące płatności zostaną przekazane dostawcom usług płatniczych, którym zlecamy przetwarzanie płatności. Informacje o adresie dostawy przekazujemy zleconym przez nas firmom logistycznym i partnerom spedycyjnym. Aby zapewnić dostawę towaru zgodnie z Państwa życzeniem, przekazujemy Państwa adres e-mail i ewentualnie numer telefonu firmie logistycznej i/lub partnerowi spedycyjnemu, którym zlecamy realizację dostawy. W razie potrzeby skontaktuje się z Państwem przed dostawą, aby uzgodnić z Państwem szczegóły dostawy. Dane te będą przekazywane wyłącznie do odpowiednich celów i usuwane po ich dostarczeniu, chyba że nasi usługodawcy sami będą zobowiązani do zachowania tych danych z powodów prawnych.
Usługi płatnicze
W celu realizacji Państwa płatności oferujemy Państwu różne metody płatności, pomiędzy którymi mogą Państwo swobodnie wybierać. Oprócz standardowych metod płatności, takich jak przedpłata, płatność za pobraniem, oferujemy Państwu możliwość płatności kartą kredytową oraz natychmiastowego przelewu bankowego . W przypadku wyboru płatności kartą kredytową lub przelewem natychmiastowym, dane zamówienia zostaną przekazane do odpowiedniego dostawcy usług płatniczych w celu realizacji płatności. Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO.
Przekazywanie danych do dostawców usług transportowych
FENIKS Sp. z o.o. współpracuje z następującymi firmami transportowymi w celu dostarczenia zamówionych towarów: Poczta Polska S.A. ul. Rodziny Hiszpańskich 8 (00-940) Warszawa, InPost Sp. z o.o. ul. Malborska 130 (30-624) Kraków, oraz DHL Parcel Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ulicy Osmańskiej 2. Poniższe dane mogą zostać przekazane tym firmom transportowym w celu dostarczenia zamówionych towarów oraz w celu awizacji dostawy: Imię, nazwisko, adres pocztowy, adres e-mail, numer telefonu. Przetwarzanie danych opiera się na podstawie prawnej z art. 6 ust. 1 lit. b) RODO.
Inne kategorie odbiorców
Ponadto korzystamy z usług innych partnerów zewnętrznych, którzy są niezbędni do świadczenia usług i realizacji różnych celów. Przekazujemy dane osobowe tym partnerom zewnętrznym, jeżeli jest to konieczne w ramach świadczenia usług (np. podmiotom realizującym zamówienia, dostawcom usług marketingowych, sieciom reklamy display i/lub sieciom afiliacyjnym, porównywarkom cenowym).
Procesor
Podmiot przetwarzający to osoba fizyczna lub prawna, organ publiczny, agencja lub inny organ, który przetwarza dane osobowe w imieniu administratora danych. Przetwarzający nie wykorzystują danych do własnych celów, lecz przetwarzają je wyłącznie na zlecenie administratora danych. Przykład: jeśli np. kupią Państwo artykuł w FENIKS Sp. z o.o., przekazujesz FENIKS Sp. z o.o. m.in. swój adres e-mail w celu przesłania przez nas potwierdzenia zamówienia. FENIKS Sp. z o.o. jest zatem administratorem danych w zakresie przetwarzania tych danych. W celu wysłania potwierdzenia zamówienia Państwa adres e-mail zostanie następnie przekazany usługodawcy. Usługodawca ten przejmuje następnie wysyłanie do Państwa potwierdzenia zamówienia zakupionego artykułu. W tym celu usługodawca przetwarza Państwa adres e-mail w imieniu FENIKS Sp. z o.o..
Dostawca usług marketingowych
Różnym dostawcom usług produkcyjnych (drukarnie, agencje marketingowe, firmy mailingowe) zlecamy produkcję materiałów reklamowych, jak katalogi produktów, biuletyny, mailingi itp. Przekazanie danych odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.
Sieci reklamowe/afiliacyjne
Ponadto, w środowisku marketingu online korzystamy z usług innych partnerów/zleceniobiorców, którzy są niezbędni do świadczenia usług i realizacji naszych celów w zakresie marketingu online. Przekazujemy dane osobowe tym partnerom zewnętrznym, jeśli jest to konieczne do celów rozliczeniowych w ramach świadczenia usług (np. identyfikator kliknięcia, identyfikator partnera reklamowego i wartość koszyka do wyświetlania i/lub sieci afiliacyjnych i porównywarek cenowych w celach czysto rozliczeniowych. Podstawą prawną dla tego transferu danych jest art. 6 ust. 1 lit. b), f) RODO.
Inni partnerzy zewnętrzni
Ponadto korzystamy z usług innych partnerów/przetwórców zewnętrznych, którzy są niezbędni do świadczenia usług i realizacji różnych celów. Przekazujemy dane osobowe tym partnerom zewnętrznym, jeśli jest to konieczne w ramach świadczenia usług (np. partnerzy hostingowi, dostawcy usług IT). Podstawą prawną dla tego transferu danych jest art. 6 ust. 1 lit. b), f) RODO.
2. Przetwarzanie danych do celów reklamowych (bez plików cookie / danych śledzących)
FENIKS Sp. z o.o. ma zasadniczo uzasadniony interes w wykorzystywaniu danych osobowych do celów marketingowych. Wykorzystanie danych osobowych do celów marketingowych odbywa się, o ile nie podano inaczej, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Można to zrobić na różne sposoby:
E-mailowa reklama towarów i usług
Jako klientowi FENIKS Sp. z o.o. możemy przesyłać Państwu - nawet bez Państwa wyraźnej zgody - pocztą elektroniczną treści reklamowe podobne do tych, które już kiedyś od nas otrzymałeś. O możliwości wykorzystania adresu e-mail do tego celu oraz o prawie do sprzeciwu w tym zakresie zostaną Państwo poinformowani podczas zakładania konta klienta lub składania zamówienia na naszej stronie internetowej.
Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.
Odniesienie do prawa do sprzeciwu
Ponadto na końcu każdej wiadomości e-mail otrzymają Państwo informację o możliwości wyrażenia sprzeciwu wobec dalszego wykorzystywania przez nas Państwa adresu e-mail w wyżej wymienionym celu (reklama porównywalnych towarów i usług) w przyszłości. Możecie Państwo jednak w każdej chwili wyrazić sprzeciw wobec tej rekomendacji produktu za pośrednictwem adresu sprzedaz@ekopodpalka.pl, nie ponosząc przy tym żadnych kosztów poza kosztami transmisji według stawek podstawowych.
3. Biuletyn informacyjny
W ramach naszego sklepu internetowego mają Państwo również możliwość zapisania się w różnych miejscach do naszego newslettera i korzystania z różnych korzyści jako obiorca newslettera. W przypadku rejestracji będziecie Państw otrzymywać nasz newsletter, który regularnie informuje Państwa o nowych kuponach, trendach, wyprzedażach, promocjach sklepowych i zindywidualizowanych ofertach FENIKS Sp. z o.o.. Po złożeniu zamówienia na newsletter otrzymają Państwo e-mail z prośbą o ponowne potwierdzenie zamówienia. Dopiero po aktywacji linku potwierdzającego jesteście Państwo zarejestrowani do otrzymywania newslettera (tzw. procedura double-opt-in). W celu dalszego rozwoju naszego newslettera oraz w celach statystycznych rejestrujemy, kiedy i jak często nasz newsletter jest czytany. Zbieramy te informacje w sposób pseudonimowy.
Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. a) RODO.
Odniesienie do prawa do sprzeciwu
Oczywiście w każdej chwili mogą Państwo odwołać swoją zgodę za pośrednictwem adresu sprzedaz@ekopodpalka.pl lub na końcu każdego newslettera, jak również na swoim koncie klienta w zakładce "Moje dane osobowe" oraz na naszej stronie rezygnacji, z otrzymywania naszego newslettera ze skutkiem na przyszłość, bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów innych niż koszty transmisji według stawek podstawowych.
Prawo do sprzeciwu/odwołania
W każdym przypadku obowiązują następujące zasady: w każdej chwili mogą Państwo sprzeciwić się wykorzystywaniu, przetwarzaniu i przekazywaniu Państwa danych osobowych w celach marketingowych, wysyłając nieformalną wiadomość pocztą na adres FENIKS Sp. z o.o., ul. Kościuszki 25, 59-140 Chocianów (Polska) lub wysyłając e-mail na adres sprzedaz@ekopodpalka.pl a w przypadku wyrażenia zgody - wycofać ją.
W przypadku sprzeciwu Państwa dane zostaną zablokowane do dalszego przetwarzania w celach marketingowych - o ile dalsze przechowywanie danych w celach innych niż marketingowe jest nadal konieczne. Zwracamy uwagę na to, że w wyjątkowych przypadkach materiały reklamowe mogą być przesyłane tymczasowo także po otrzymaniu Państwa sprzeciwu. Z technicznego punktu widzenia wynika to z koniecznego czasu realizacji w kontekście wyboru i nie oznacza, że nie uwzględniliśmy Państwa sprzeciwu.
Nie dotyczy to jednak danych niezbędnych do realizacji zamówienia. Po otrzymaniu Państwa sprzeciwu lub odwołania nie będziemy już wykorzystywać, przetwarzać ani przekazywać tych danych do celów innych niż realizacja Państwa zamówienia oraz zaprzestaniemy wysyłania Państwu materiałów reklamowych, w tym naszych katalogów.
4. Obecność w sieci i optymalizacja strony internetowej (za pomocą plików cookie), w tym zgoda
Krótkie podsumowanie
Jako operator strony www.ekopodpalka.pl, FENIKS Sp. z o.o. gromadzi dane dotyczące zachowania użytkowników na stronie www.ekopodpalka.pl (dane śledzące). Obejmuje to między innymi to, które poszczególne podstrony (strony szczegółowe artykułu) zostały wywołane. W tym celu FENIKS Sp. z o.o. i/lub partnerzy FENIKS Sp. z o.o. mogą m.in. ustawić pliki cookie w przeglądarce używanej przez danego użytkownika. Gromadzenie danych śledzących jest dopuszczalne tylko wtedy, gdy użytkownik wyrazi na to wcześniej zgodę. Zgodę taką można wyrazić, klikając przycisk "OK" na "banerze plików cookie" wyświetlanym na stronie www.ekopodpalka.pl Wyrażenie zgody nie jest jednak konieczne do przetwarzania takich danych śledzenia, które są niezbędne do oferowania oferty na stronie internetowej www.ekopodpalka.pl. Obejmuje to na przykład ustawienie plików cookie w celu wyświetlania koszyka na zakupy. Informacje o Państwa sposobie korzystania mogą być wykorzystywane przez FENIKS Sp. z o.o. m.in. do pokazywania Państwu interesujących ofert na www.eekopodpalka.pl lub do reklamowania Państwu na innych stronach internetowych za pomocą spersonalizowanych treści (np. retargeting). O ile dane osobowe dotyczące Państwa zachowania na www.ekopodpalka.pl mogą być wykorzystywane również przez innych dostawców, np. w celu "wzbogacenia własnych informacji", to takie wykorzystanie będzie miało miejsce tylko wtedy, gdy wcześniej wyrażą Państwo na to zgodę. W takich przypadkach dalsze przetwarzanie danych gromadzonych regularnie na ekopodpalka.pl odbywa się na wyłączną odpowiedzialność dostawców. W ramach tego dalszego przetwarzania usługodawcy mogą przekazywać dane do USA. Jeśli chodzi o USA, Europejski Trybunał Sprawiedliwości stwierdził, że jest to kraj o niewystarczającym poziomie ochrony danych. W tym kontekście istnieje szczególne ryzyko, że Państwa dane będą przetwarzane przez instytucje / organy amerykańskie w celach kontrolnych i monitorujących, bez możliwości skorzystania przez Państwa z odpowiednich środków prawnych. Dane śledzące, które FENIKS Sp. z o.o. samodzielnie gromadzi i przechowuje, będą przetwarzane przez FENIKS Sp. z o.o. wyłącznie pseudonimowo. Zapobiega to przyporządkowaniu danych do Państwa osoby. Jeżeli chcą Państwo usunąć poszczególne pliki cookie zapisane w Państwa przeglądarce lub chcą się Państwo dowiedzieć, którzy usługodawcy zapisali pliki cookie w Państwa przeglądarce, mogą Państwo to zrobić za pomocą "Centrum Prywatności", które dostępny jest tutaj. Użytkownik ma również możliwość ustawienia swojej przeglądarki w taki sposób, aby uniemożliwić zapisywanie plików cookie lub zezwolić na zapisywanie tylko niektórych rodzajów plików cookie. Szczegóły dotyczące możliwości zmiany ustawień popularnych typów przeglądarek (m.in. Google Chrome, Firefox) znajdują się w punkcie 4.2. niniejszej polityki prywatności.
4.1. Pliki cookie - Informacje ogólne i wymagania dotyczące
Na tej stronie używane są pliki cookie. Cookies to małe pliki tekstowe, które są automatycznie tworzone przez przeglądarkę i przechowywane na urządzeniu końcowym (laptopie, tablecie, smartfonie itp.). W pliku cookie zapisywane są informacje, które powstają w każdym przypadku w związku z konkretnym urządzeniem końcowym, z którego korzysta użytkownik. Nie oznacza to jednak, że uzyskujemy bezpośrednią wiedzę o Państwa tożsamości. Niektóre z używanych przez nas plików cookie są usuwane po zakończeniu sesji przeglądarki (tzw. pliki cookie sesji). Dzięki temu możemy zaoferować Państwu np. wyświetlanie koszyka na poszczególnych stronach, w którym mogą Państwo zobaczyć, ile produktów znajduje się w koszyku i jaka jest aktualna wartość zakupów. Inne pliki cookie pozostają na Państwa komputerze i umożliwiają nam rozpoznanie Państwa komputera przy następnej wizycie (tzw. stałe lub krzyżowe pliki cookie). Te pliki cookies służą w szczególności m.in. do uatrakcyjnienia naszej oferty. Dzięki tym plikom możliwe jest np. otrzymywanie na tej stronie internetowej informacji dostosowanych do Państwa zainteresowań.
Zgodnie z wymogami prawnymi, zapisywanie informacji na urządzeniach końcowych (komputery stacjonarne, telefony komórkowe, tablety itp.) - np. poprzez ustawienie plików cookie - oraz pobieranie informacji z urządzeń końcowych (śledzenie) jest zasadniczo dozwolone tylko wtedy, gdy użytkownik wyrazi na to wcześniej zgodę. Nie muszą Państwo jednak wyrażać na to zgody, jeśli takie przechowywanie/odzyskiwanie danych jest konieczne do funkcjonowania strony internetowej. Konieczność ta dotyczy na przykład zapewnienia następujących funkcji / osiągnięcia następujących celów:
- Wyświetlanie koszyka na zakupy,
- Wyświetlanie notatnika,
- Umożliwienie i utrzymanie logowania,
- Zapewnienie bezpieczeństwa systemu
- Umożliwienie rozliczeń partnerskich.
W odniesieniu do przetwarzania danych, które jest niezbędne do funkcjonowania strony internetowej, nie mają Państwo prawa do sprzeciwu.
Użytkownik może korzystać z witryny ekopodpalka.pl bez pobierania lub zapisywania danych na swoim urządzeniu końcowym w celach, które nie są niezbędne do korzystania z tej witryny. Z tego powodu podczas korzystania z tej strony internetowej aktywowane jest tylko "podstawowe śledzenie" - o ile nie udzielą Państwo dalszej zgody.
4.2. Opcje interwencji / ustawienia przeglądarki
Mogą Państwo skonfigurować swoją przeglądarkę tak, aby w przyszłości nie zapisywała naszych plików cookie na Państwa dysku twardym lub usuwała już zapisane pliki cookie. Poniżej znajdują się linki, pod którymi można znaleźć instrukcje dotyczące wyłączenia oraz zarządzania plikami cookie w najbardziej popularnych przeglądarkach:
Internet Explorer
Microsoft Edge
Usuwanie plików cookie
Zarządzanie plikami cookie
Google Chrome
https://support.google.com/chrome/answer/95647
Firefox
https://support.mozilla.org/pl/kb/ciasteczka
Opera
https://help.opera.com/pl/latest/web-preferences/
Safari
https://support.apple.com/pl-pl/guide/safari/sfri11471/mac
4.3. Zarządzanie zgodami
Używamy narzędzia ("Centrum Prywatności”) do zarządzania ustawieniami i dokumentowania zgody użytkowników naszych usług. Centrum Prywatności służy między innymi do przechowywania ustawień plików cookie dla całej witryny. Za jego pomocą przechowujemy informacje o kategoriach plików cookie wykorzystywanych przez witrynę oraz o tym, czy użytkownicy wyrazili lub cofnęli zgodę na korzystanie z każdej kategorii. Dzięki temu możemy zapobiec ustawianiu w przeglądarce użytkownika plików cookie z każdej kategorii, chyba że zostanie udzielona zgoda na poszczególne kategorie.
4.4. Zgoda na korzystanie z poszczególnych usług online/zbieranie danych do śledzenia
Jak już wyjaśniono w temacie plików cookie (punkt 4.1.), gromadzimy i przetwarzamy dane zebrane w związku z wykorzystaniem plików cookie częściowo na podstawie Państwa zgody. Zgodę tę wyrażają Państwo poprzez kliknięcie przycisku "OK" na banerze wyświetlanym w naszym sklepie internetowym, który odsyła do niniejszego tekstu zgody. W ten sposób wyrażają Państwo zgodę na przechowywanie przez FENIKS Sp. z o.o. danych na Państwa urządzeniu końcowym (np. poprzez ustawienie plików cookie) lub na pobieranie danych z Twojego urządzenia końcowego. Ponadto, klikając na przycisk "OK", wyrażają Państwo zgodę na korzystanie z określonych funkcji reklamowych podmiotów trzecich, których wykorzystanie samo w sobie wymaga zgody. Mają Państwo również możliwość przejścia do "Ustawień" przez baner i zarządzania swoimi preferencjami dotyczącymi zgody. Użytkownik może następnie zmienić swoją zgodę i preferencje w dowolnym momencie w Centrum Prywatności.
Wszelkie przetwarzanie danych, które odbywa się na podstawie zgody wyrażonej przez Państwa poprzez kliknięcie przycisku "OK" służy temu samemu celowi, a mianowicie "reklamie".
Cofnięcie wszystkich zezwoleń
Wszystkie zgody, które zostały udzielone poprzez kliknięcie przycisku "OK" w banerze, mogą zostać odwołane.
4.4.1 Technicznie niezbędne pliki cookie / niezbędne (nie jest wymagana zgoda)
Są to techniczne pliki cookie, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania naszej strony internetowej i wszystkich oferowanych przez nią funkcji. Odpowiadają one m.in. za przechowywanie produktów w koszyku, wyświetlanie produktów na liście życzeń, sterowanie filtrami i procesem zakupu, integrację funkcjonalności bezpieczeństwa, włączanie rozliczeń czy zapisywanie ustawień prywatności. Państwa zgoda nie jest wymagana w przypadku korzystania z absolutnie niezbędnych plików cookie na naszej stronie internetowej. Z tego powodu techniczne pliki cookie nie mogą być indywidualnie wyłączone lub włączone.
Google reCaptcha Enterprise
Aby jeszcze bardziej chronić Twoje dane, korzystamy na tej stronie również z funkcji reCAPTCHA Enterprise firmy Google Ireland Limited, Gordon House, 4 Barrow St, Dublin, D04 E5W5, Irlandia („Google”). Funkcja ta służy przede wszystkim do rozróżnienia, czy dana osoba próbuje się zalogować, czy też ma miejsce przetwarzanie maszynowe i automatyczne, a tym samym chroni np. przed atakami typu brute force. Usługa obejmuje przesłanie do Google adresu IP oraz ewentualnie wszelkich innych danych wymaganych przez Google do świadczenia usługi reCAPTCHA i jest wykonywana zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO na podstawie naszego uzasadnionego interesu polegającego na określeniu indywidualnej odpowiedzialności osobistej za Internet i unikaniu nadużyć i spamu. W ramach korzystania z funkcji Google reCAPTCHA może również dojść do przesłania danych osobowych na serwery Google LLC. w USA, w wersji Enterprise przy wszelkiej transmisji przestrzegane są odpowiednie regulacje prawne. Wybraliśmy tę wersję, ponieważ zapewnia nam i Tobie najwyższy poziom ochrony, ale także największe bezpieczeństwo prawne. Więcej informacji na temat Google reCAPTCHA Enterprise i polityki prywatności Google można znaleźć pod adresem: https://policies.google.com/privacy?hl=pl
Zgoda na pliki cookie do analizy
Analityczne pliki cookie pozwalają nam mierzyć wydajność naszej strony internetowej i naszych kampanii reklamowych. Z ich pomocą określamy liczbę odwiedzin i pochodzenie wizyt, które przychodzą na naszą stronę. Zebrane dane przetwarzamy w formie zbiorczej, dlatego nie jest możliwe wyciąganie wniosków na temat konkretnego użytkownika serwisu. Jeśli wyłączą Państwo obsługę analitycznych plików cookie, nie będziemy w stanie analizować wydajności naszej strony internetowej i optymalizować jej pod kątem Państwa odwiedzin.
Zgoda na korzystanie z Google Analytics
W celu zaprojektowania ekopodpalka.pl zgodnie z potrzebami i stałej optymalizacji oraz w celu wsparcia naszych działań marketingowych, przetwarzanie danych odbywa się przez Google Analytics na podstawie udzielonej przez Państwa zgody. Google Analytics to usługa analizy sieciowej firmy Google Ireland Limited, Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Ireland ("Google"). Google Analytics używa tak zwanych "cookies" (plików tekstowych), które są zapisywane na Państwa urządzeniu i umożliwiają analizę korzystania przez Państwa z witryny. Przetwarzanie danych po ich przesłaniu przez FENIKS Sp. z o.o. do Google Ireland Limited będzie realizowane przez Google jako wyłącznego administratora ochrony danych. W tym kontekście Google Ireland Limited jako jedyny administrator danych może przechowywać dane o Tobie w USA. Europejski Trybunał Sprawiedliwości ustalił w odniesieniu do USA, że jest to kraj o niewystarczającym poziomie ochrony danych. W tym kontekście istnieje szczególne ryzyko, że Twoje dane będą przetwarzane przez amerykańskie instytucje/organy w celach kontrolnych i monitorujących, bez odpowiedniego środka prawnego przeciwko temu. Podstawą prawną tego przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. a) RODO (zgoda). Zgodę na korzystanie z Google Analytics mogą Państwo w każdej chwili cofnąć.
Zgoda na pliki cookie do celów marketingowych
Reklamowe pliki cookie są wykorzystywane przez nas lub naszych partnerów do wyświetlania użytkownikowi odpowiednich treści lub reklam na naszych stronach internetowych oraz stronach innych podmiotów. Pozwala to na tworzenie tzw. pseudonimowych profili na podstawie Państwa zainteresowań. Bezpośrednia identyfikacja Państwa osoby nie jest zazwyczaj możliwa dzięki tym informacjom, ponieważ wykorzystywane są tylko informacje pseudonimowe. Jeśli użytkownik nie zezwoli na korzystanie z tych plików cookie, będzie otrzymywał mniej odpowiednie treści i reklamy niedostosowane do jego zainteresowań.
Zgoda dla Google Adwords / Remarketing/Google Shopping/Customer Match
Nasza strona korzysta z usług Google AdWords, Google Remarketing i Google Shopping. Google AdWords to internetowy program reklamowy firmy Google Ireland Limited, Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irlandia ("Google"). Korzystamy z funkcji remarketingu w ramach usługi Google AdWords. Dzięki funkcji remarketingu możemy prezentować Państwu reklamy na podstawie Państwa zainteresowań na innych stronach w sieci reklamowej Google. W tym celu analizowane jest Państwa zachowanie podczas surfowania po naszej stronie internetowej, np. jakie oferty Państwo oglądali. Dzięki temu możemy pokazywać Państwu zindywidualizowane reklamy w samej wyszukiwarce Google, tzw. "Google ads" oraz na innych stronach internetowych, również po Państwa wizycie na naszej stronie. W tym celu Google zapisuje plik cookie w Państwa przeglądarce, gdy odwiedzają Państwo usługi Google lub strony internetowe w sieci reklamowej Google. Ten plik cookie jest używany do śledzenia odwiedzin na stronie. Plik cookie jest używany do jednoznacznej identyfikacji przeglądarki internetowej, a nie do identyfikacji użytkownika. Takie dalsze przetwarzanie danych, jak również przetwarzanie danych po przekazaniu ich przez nas do Google, jest wykonywane przez Google jako jedynego administratora danych. O ile Google Ireland Limited przetwarza Państwa dane jako jedyny administrator danych, możliwe jest, że Państwa dane zostaną przekazane przez Google Ireland Limited do USA. Europejski Trybunał Sprawiedliwości stwierdził w odniesieniu do USA, że jest to kraj o niewystarczającym poziomie ochrony danych. W tym kontekście istnieje szczególne ryzyko, że Państwa dane będą przetwarzane przez instytucje / organy amerykańskie w celach kontrolnych i monitoringu, bez możliwości skorzystania przez Państwa z odpowiednich środków prawnych. Korzystamy również z usługi Customer Match. W tym przypadku piksel jest zintegrowany z Twoją przeglądarką. Skutkuje to tym, że Google przyporządkowuje Państwu jako gościom tej strony internetowej numer identyfikacyjny i może w ten sposób rozpoznać Państwa podczas odwiedzania innych stron internetowych, aby umożliwić operatorowi tej strony internetowej skierowanie do Państwa zindywidualizowanej reklamy lub zadecydować, że taka reklama nie jest skierowana. Podstawą prawną tego przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. a) RODO (zgoda).
Więcej informacji na temat remarketingu Google i polityki prywatności Google można znaleźć tutaj. Tutaj można również dochodzić swoich praw podmiotowych (np. prawa do usunięcia danych) w odniesieniu do danych przetwarzanych przez Google jako administratora danych.
Użytkownik może w każdej chwili cofnąć zgodę na korzystanie z usług Google, odznaczając odpowiednie pozycje w kategorii "Reklamowe pliki cookies'.
5. Marketing w mediach społecznościowych i wtyczki społecznościowe
Korzystamy z różnych kanałów mediów społecznościowych, aby w szczególny sposób promować naszą firmę.
5.1. Marketing w mediach społecznościowych
W tym celu prowadzimy własną stronę firmową na Facebooku, Pintereście, Instagramie, kanał na Youtube i TikTok.
Marketing własnych produktów i usług należy uznać za cel wynikający z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora w rozumieniu RODO Działanie zgodne z ochroną danych musi być zagwarantowane przez odpowiedniego dostawcę.
Cel i zakres gromadzenia danych oraz dalszego przetwarzania i wykorzystywania danych przez danego dostawcę, jak również prawa użytkownika w tym zakresie i możliwości ustawienia ochrony prywatności można znaleźć w odpowiednich informacjach dotyczących ochrony danych dostawcy, do których link podajemy poniżej.
Facebook i Instagram (Meta)
Twitter
Youtube and Google+
Pinterest
TikTok
Mają Państwo również możliwość bezpośredniego kontaktu z nami poprzez komentarze i czaty na naszej stronie firmowej w mediach społecznościowych oraz polecania produktów swoim znajomym.
Poprzez wcześniejsze wylogowanie się ze stron portali społecznościowych i usunięcie ustawionych plików cookie można uniknąć sytuacji, w której portale społecznościowe przyporządkowują informacje o Państwa wizycie na naszej stronie do Państwa konta użytkownika w danym portalu społecznościowym.
Podstawą prawną tego przetwarzania jest, o ile poniżej nie podano inaczej, art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.
O ile w dalszej części nie zostanie to inaczej przedstawione, nie mamy prawa do wykraczającego poza to wykorzystania Państwa danych i informacji.
5.2. Wtyczki społecznościowe
Nasza strona internetowa wykorzystuje tak zwane wtyczki społecznościowe ("wtyczki") z różnych sieci społecznościowych, aby umożliwić korzystanie ze sklepu internetowego w sposób osobisty. Oferujemy Państwu możliwość udostępniania naszych produktów i treści na portalach społecznościowych, takich jak Facebook, Pinterest czy Instagram.
6.1. Ogólne informacje o koncie klienta/MyAccount
W celu zapewnienia Państwu jak największej wygody oferujemy trwałe przechowywanie danych osobowych w chronionym hasłem koncie klienta/konta użytkownika. Założenie konta klienta jest w zasadzie dobrowolne. Tylko w przypadku, gdy chcą Państwo składać zamówienia za pośrednictwem tej strony internetowej, założenie konta klienta jest obowiązkowe dla realizacji umowy. Jeśli założysz konto klienta, przetwarzanie Państwa danych zebranych tutaj w celu utrzymania konta klienta odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODOO. Po założeniu konta klienta nie jest wymagane wprowadzanie nowych danych. Ponadto w każdej chwili mogą Państwo przeglądać i zmieniać dane zapisane na Państwa koncie klienta. W każdej chwili mają Państwo możliwość usunięcia swojego konta klienta. Należy jednak pamiętać, że nie oznacza to, że wszystkie dane widoczne na koncie klienta zostaną usunięte po złożeniu przez Państwa zamówienia u nas. Na przykład musimy nadal przechowywać dane dotyczące złożonych zamówień, o ile na zakupione przez Państwa towary zostały udzielone gwarancje, które jeszcze nie wygasły. Państwa dane zostaną automatycznie usunięte po upływie obowiązującego nas okresu przechowywania danych, wynikającego z prawa cywilnego i podatkowego. Podstawą prawną dla tego dalszego przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO i art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
6.2. Ochrona konta klienta
Aby założyć konto klienta, należy wprowadzić wybrane przez siebie hasło. To hasło, wraz z Państwa adresem e-mail, będzie używane do dostępu do Państwa konta. Nasze zasady dotyczące haseł wymagają, aby używali Państwo bezpiecznego hasła, które, między innymi, musi składać się z 8 cyfr i nie może zawierać Państwa imienia. Podjęliśmy bardzo wysokie środki techniczne i organizacyjne w celu ochrony przechowywanych przez nas Państwa danych. Skuteczna ochrona Państwa danych jest jednak możliwa tylko wtedy, gdy przechowują Państwo swoje dane dostępowe w bezpiecznym miejscu i chronią je przed nieuprawnionym dostępem osób trzecich. Często zdarza się, że użytkownicy używają tego samego hasła do różnych usług. Należy tego unikać za wszelką cenę. Ponadto istnieje zjawisko, że osoby trzecie próbują uzyskać dane do logowania i inne informacje (np. dane kart kredytowych) bez upoważnienia za pomocą tzw. phishingowych wiadomości e-mail. Prosimy o bardzo dokładne sprawdzenie autentyczności próśb o podanie danych osobowych, zwłaszcza jeśli otrzymują je Państwo pocztą elektroniczną. Stale sprawdzamy, czy na kontach klientów nie ma nieuprawnionych logowań. Jeśli podejrzewamy, że doszło do nieuprawnionego dostępu, zablokujemy konto klienta. Ponadto możemy poinformować Państwa o istotnych zmianach na Państwa koncie klienta (np. zmiana danych adresowych lub adresu e-mail), aby mogli Państwo sprawdzić, czy zmiana została dokonana zgodnie z prawem czy przez nieuprawnioną osobę trzecią. Należy również pamiętać, że będziesz automatycznie rozpoznawany nawet po opuszczeniu naszej strony internetowej, chyba że aktywnie się wylogujesz. Jednak ze względów bezpieczeństwa dostęp do Państwa danych zapisanych na koncie klienta jest możliwy tylko po podaniu dodatkowo zapisanego u nas hasła. W związku z ochroną Państwa danych osobowych zwracamy uwagę na następujące kwestie: Zasadniczo powinniście Państwo chronić swoje konto klienta, a także swój komputer, laptop lub urządzenie mobilne za pomocą bezpiecznych haseł i kodów PIN, które znacie tylko Państwo! Proszę pamiętać również, aby wylogować się po każdym zakupie online na tej stronie. Proszę się upewnić, że używacie Państwo swoich haseł tylko do jednego konta! Nigdy nie należy używać tego samego hasła do różnych dostawców lub portali. Proszę sprawdzić, czy hasło, które Państwo wybraliście dla tej strony, jest używane również na innych stronach. W takim przypadku zalecamy natychmiastową zmianę wszystkich haseł. Nie należy zapisywać haseł w łatwo dostępnym miejscu. Proszę się upewnić, że tylko Państwo macie dostęp do haseł. Jak stworzyć bezpieczne hasło? Hasła powinny być dobrane w taki sposób, aby nie można było ich łatwo odgadnąć, np. żadnych popularnych słów z życia codziennego, własnego imienia lub imion krewnych. Aby hasło było jeszcze bardziej bezpieczne, zaleca się stosowanie kombinacji wielkich i małych liter, cyfr i znaków specjalnych. Czy są jakieś inne rzeczy, o których powinniście Państwo wiedzieć? Jeśli kiedykolwiek korzystacie Państwo z publicznie dostępnego komputera, zawsze należy się upewnić, że po zakończeniu wizyty na ekopodpalka.pl wylogowaliście się Państwo.
6.3. Ostrzeżenie przed fałszywymi e-mailami (spoofing), spamem i phishingiem
Niestety, my również jesteśmy wykorzystywani jako rzekomy nadawca w tym oszustwie. Konkretnie oznacza to, że konsumenci otrzymują fałszywe wiadomości e-mail w naszym imieniu. Takie e-maile są nawet często oparte na szacie graficznej marki FENIKS Sp. z o.o. i mogą być trudne do odróżnienia od prawdziwych e-maili od nas. Oszuści chcą wykorzystać pozycję zaufania pomiędzy nami a naszymi klientami i w ten sposób wykraść poufne dane (np. login, dane klientów, informacje o płatnościach) lub zainstalować szkodliwe oprogramowanie (takie jak wirusy lub trojany) na Państwa komputerze lub smartfonie. Tworzenie tych e-maili i ich wysyłka nie są przez nas realizowane, nawet jeśli nasza nazwa zostanie użyta jako nadawca. Dlatego niestety nie mamy wpływu na wysyłanie tych nielegalnych e-maili. Poniżej przedstawiamy niektóre z cech, za pomocą których mogą Państwo rozpoznać pochodzące od nas e-maile:
- Nie prosimy o podanie danych osobowych za pośrednictwem poczty elektronicznej, ani nie prosimy o potwierdzenie danych osobowych za pośrednictwem linku w wiadomości e-mail.
- Będziecie Państwo otrzymywać od nas potwierdzenia zamówień i faktury tylko za zamówienia, które zostały faktycznie złożone.
- E-maile z załącznikami w postaci plików wysyłamy tylko na wyraźne życzenie użytkownika (np. instrukcje obsługi).
- Maile od nas nie powinny zawierać żadnych błędów ortograficznych lub gramatycznych, ponieważ są one zawsze sprawdzane przed wysłaniem.
Jak prawidłowo radzić sobie ze spamem, phishingiem i spoofingiem:
- Zalecamy natychmiastowe usunięcie podejrzanych wiadomości e-mail.
- Nigdy nie należy otwierać linków ani załączników w podejrzanych wiadomościach e-mail i nie podawaj żadnych danych osobowych.
- Jeśli mimo to przypadkowo kliknęliście Państwo na linki w e-mailu, należy zmienić niezwłocznie swoje hasło do FENIKS Sp. z o.o. w zakładce Moje konto. Zalecamy również przeprowadzenie skanowania antywirusowego komputera.
- Jeśli w wiadomości e-mail znajdują się jakiekolwiek nietypowe lub podejrzane informacje dotyczące zamówień lub danych klienta, proszę zalogować się na Moje konto. Znajdziecie tam Państwo wszystkie zamówienia, które zostały złożone i możecie Państwo sprawdzić status zamówienia oraz numery faktur. W tym celu należy wprowadzić ręcznie adres ekopodpalka.pl w pasku adresu swojej przeglądarki. Dzięki temu unikniecie Państwo przeniesienia na oszukańcze strony internetowe za pomocą linku w wiadomości e-mail.
7. Kontakt z nami
W rubryce Kontakt, jak również w wybranych miejscach w sklepie, oferujemy Państwu różne sposoby kontaktu z nami. Wszystkie dane osobowe dobrowolnie podane przez Państwa w ramach zapytania kontaktowego zostaną wykorzystane wyłącznie w celu realizacji Państwa zapytania. Informacje obowiązkowe, które są nam potrzebne co najmniej do przyporządkowania Państwa zapytania do nas i do przetworzenia go dla Państwa, są oznaczone symbolem (*). Aby chronić Państwa dane, przekazujemy je wyłącznie w formie zaszyfrowanej https. Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. a), art. 6 ust. 1 lit. b), art. 6 ust. 1 lit. c) RODO oraz art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.
8. Opinie klientów / komentarze / inne wypowiedzi
Kiedy użytkownicy zostawiają komentarze / recenzje produktów lub inne wypowiedzi na tej stronie, ich adresy IP są przechowywane przez 7 lub 14 dni w oparciu o nasze uzasadnione interesy określone w art. 6(1)(f) RODO. Odbywa się to dla naszego bezpieczeństwa w przypadku, gdy w komentarzach i wpisach pozostawiane są nielegalne treści (obelgi, niedozwolona propaganda polityczna itp.). Jeśli zostawisz komentarz, rekomendację lub ocenę na temat produktów, marek i stylów, przetwarzamy te dane osobowe, które podasz dobrowolnie w kontekście komentarza lub oceny. Podstawą prawną tego przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. a), art. 6 ust. 1 lit. b) i art. 6 ust. 1 lit. f) RODO. Ponadto, nasze warunki wystawiania opinii mają zastosowanie do ustawień własnych treści na tej stronie.
9. Płatności
9.1. Ogólne
Przetwarzamy Państwa dane dotyczące płatności w celu realizacji płatności, np. gdy dokonują Państwo zakupu lub korzystają z produktu i/lub usługi za pośrednictwem tej strony internetowej. W zależności od sposobu płatności, przekazujemy Państwa dane dotyczące płatności osobom trzecim (np. w przypadku płatności kartą kredytową Państwa dostawcy karty kredytowej). Podstawą prawną przetwarzania przez nas danych jest art. 6 ust. 1 lit. a), art. 6 ust. 1 lit. b) i art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.
BlueMedia S.A.
W przypadku płatności za pośrednictwem systemu PayU Państwa dane dotyczące płatności zostaną przekazane firmie BlueMedia S.A. z siedzibą w Sopocie, 81-718 Sopot, przy ul. Powstańców Warszawy 6 (zwanej dalej "BlueMedia S.A.") w ramach realizacji płatności. Firma BlueMedia S.A. zastrzega sobie prawo do przekazania danych zewnętrznym osobom trzecim, w tym instytucjom finansowym, które zatwierdzają i przetwarzają płatności, w celu zatwierdzenia, autoryzacji i rozliczenia. Dalsze informacje na temat ochrony danych można znaleźć w polityce prywatności BlueMedia S.A.
PayU
W przypadku płatności za pośrednictwem systemu PayU Państwa dane dotyczące płatności zostaną przekazane firmie PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu, 60-166 Poznań, przy ul. Grunwaldzkiej 186 (zwanej dalej "PayU") w ramach realizacji płatności. Firma PayU zastrzega sobie prawo do przekazania danych zewnętrznym osobom trzecim, w tym instytucjom finansowym, które zatwierdzają i przetwarzają płatności, w celu zatwierdzenia, autoryzacji i rozliczenia. Dalsze informacje na temat ochrony danych można znaleźć w polityce prywatności PayU.
Google Pay
W przypadku płatności za pośrednictwem systemu Google Pay, Państwa dane dotyczące płatności zostaną przekazane firmie Google Ireland Limited, Google Building Gordon House, Barrow St, Dublin 4, Irlandia (zwanej dalej "Google") w ramach realizacji płatności. Firma Google zastrzega sobie prawo do przekazania danych zewnętrznym osobom trzecim, w tym instytucjom finansowym, które zatwierdzają i przetwarzają płatności, w celu zatwierdzenia, autoryzacji i rozliczenia.
O ile Google Ireland Limited przetwarza Państwa dane jako jedyny administrator danych, możliwe jest, że Państwa dane zostaną przekazane przez Google Ireland Limited do USA. Europejski Trybunał Sprawiedliwości ustalił w odniesieniu do USA, że jest to kraj o niewystarczającym poziomie ochrony danych.
W tym kontekście istnieje szczególne ryzyko, że Państwa dane będą przetwarzane przez amerykańskie instytucje/organy w celach kontrolnych i monitorujących bez danego Państwu adekwatnego środka odwoławczego względem tego działania. Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. a) RODO.
Dalsze informacje na temat ochrony danych można znaleźć w polityce prywatności Google.
Mogą Państwo odwołać swoją zgodę na przesyłanie danych do Google Ireland Limited.
10. Odbiorcy spoza UE
Z wyjątkiem operacji przetwarzania, w przypadku których w niniejszej polityce prywatności informujemy o możliwości przekazywania danych do odbiorców znajdujących się poza UE, nie przekazujemy Państwa danych do odbiorców znajdujących się poza Unią Europejską lub Europejskim Obszarem Gospodarczym. Przekazywanie danych odbywa się na podstawie tzw. standardowych klauzul umownych Komisji UE.
11. Okres przechowywania
Czas przechowywania danych zebranych na Państwa temat zależy od celu, w jakim je przetwarzamy. Przechowywanie odbywa się tak długo, jak jest to konieczne do osiągnięcia zamierzonego celu. O ile jesteśmy zobowiązani do przechowywania pewnych kategorii danych przez określony czas ze względu na obowiązki prawne (np. obowiązki wynikające z prawa podatkowego), dalsze przechowywanie danych po tym, jak ich przechowywanie nie jest już konieczne do osiągnięcia danego celu, będzie miało miejsce wyłącznie w celu wypełnienia obowiązku prawnego. W takim przypadku dostęp do danych zostanie zablokowany.
Przykładowe nazewnictwo okresów przechowywania
- Dane na koncie klienta: Nieograniczone przechowywanie danych głównych w przypadku aktywności klienta. Konto klienta zostanie usunięte po 6 latach nieaktywności.
- Wykorzystanie danych do celów marketingowych (bez śledzenia): 6 lat.
- Zgody: Trwałe przechowywanie, o ile zgody są wykorzystywane w sposób ciągły (np. stałe wysyłanie newsletterów pocztą elektroniczną).
- Informacje o wykorzystywaniu danych do celów reklamowych osób trzecich w celu przekazywania informacji: 2 lata.
- Dane dotyczące monitorowania: 2 lata.
- Dane w celu realizacji (reklamy) zastrzeżeń: Nieograniczona pamięć.
12. Państwa prawa jako osoby, której dane dotyczą
W związku z przetwarzaniem przez nas danych osobowych przysługują Państwu prawa podmiotu danych. Na przykład, masz prawo zażądać informacji na temat danych, które przechowujemy na Twój temat. Mają Państwo również prawo do odwołania udzielonej nam zgody oraz do wniesienia sprzeciwu wobec indywidualnego przetwarzania danych. Mają Państwo również prawo do korekty niedokładnych danych oraz do żądania, abyśmy przesyłali Państwu określone dane w standardowym formacie elektronicznym. Mają Państwo również prawo do usunięcia danych, które przechowujemy na Państwa temat. Należy pamiętać, że ze względów prawnych możemy być zobowiązani do dalszego przechowywania danych, pomimo skorzystania z prawa do ich usunięcia. Ponadto, w poszczególnych sytuacjach mamy interes w dalszym przechowywaniu Państwa danych, który przeważa nad Państwa interesem w ich usunięciu (np. jeśli nadal mamy wobec Państwa nieuregulowane roszczenia).
13. Szczegółowe informacje o prawach użytkownika
Oprócz prawa do cofnięcia udzielonej nam zgody, po spełnieniu odpowiednich wymogów prawnych, przysługują Państwu następujące prawa:
- prawo do informacji o przechowywanych przez nas Państwa danych osobowych (art. 15 RODO), w szczególności mogą Państwo zażądać informacji o celach przetwarzania, kategorii danych osobowych, kategoriach odbiorców, którym Państwa dane zostały lub zostaną ujawnione, planowanym okresie przechowywania, pochodzeniu Państwa danych, jeżeli nie zostały one pozyskane bezpośrednio od Państwa;
- prawo do żądania poprawienia nieprawidłowych danych lub uzupełnienia prawidłowych danych (art. 16 RODO);
- prawo do usunięcia przechowywanych przez nas danych (art. 17 RODO), o ile nie musimy przestrzegać ustawowych lub umownych okresów przechowywania danych lub innych zobowiązań prawnych lub praw do dalszego przechowywania (np. jeśli mamy jeszcze nieuregulowane roszczenia wobec Państwa);
- prawo do ograniczenia przetwarzania Państwa danych (art. 18 RODO), o ile prawidłowość danych jest przez Państwa kwestionowana, przetwarzanie jest niezgodne z prawem, ale nie zgadzają się Państwo na ich usunięcie; administrator nie potrzebuje już danych, ale są one Państwu potrzebne do dochodzenia, wykonywania lub obrony roszczeń prawnych lub zgłosili Państwo sprzeciw wobec przetwarzania zgodnie z art. 21 RODO;
- prawo do przenoszenia danych (art. 20 RODO), tj. prawo do przeniesienia wybranych danych przechowywanych przez nas na Państwa temat do wspólnego, nadającego się do odczytu maszynowego formatu lub do żądania przeniesienia ich do innego administratora danych;
- prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego. Z reguły mogą Państwo skontaktować się z organem nadzorczym właściwym dla Państwa miejsca zamieszkania lub miejsca pracy albo z centralą naszej firmy.
Powyższych praw, które Państwu przysługują wobec nas, możecie Państwo dochodzić za pośrednictwem naszego działu obsługi klienta. Prawo do przenoszenia danych można zrealizować na swoim koncie klienta.
Status: 18.10.2023